Weblog o tvorbě stránek

Weblog nejen o tvorbě stránek a internetu

27.06.2012 Autor: Jiří Chabera Zpět

Kdo nám vyrobí webovou prezentaci?

Tvorba www stránek Pokud stojíte před rozhodnutím od které firmy si nechat vyrobit www stránky je potřeba být na pozoru. Je to stejné, jako vybrat firmu, která Vám postaví rodinný dům. Firem poskytujících  tvorbu stránek je dnes spousta, všechny se tváří, že jsou na trhu jedničkou, umí vyrobit jakoukoli prezentaci, levně, přesně na míru.. podle potřeb zákazníka.. nemožné do zítra.. bla bla..

Takže nasadíme první filtr a odfiltrujeme výrobce stránek, kteří nemají tvorbu stránek jako hlavní činnost. Může jít o různé prodejce PC techniky, poskytovatele internetových připojení, poskytovatelé hostingů apod.. ve stylu: když už děláme ty počítače tak to spláchneme dohromady.. Tak, cca 80% firem máme z krku.
Ještě zmíním jak je poznáme: podle jejich vlastní www prezentace.. většinou mají na webu uvedeno co všechno dělají a to by bylo, aby se nám nepochlubili jak dobře umí našroubovat držák antény na komín...

Druhý filtr:
Vybíráme již z firem, které nedělají nic jiného než výrobu www prezentací. Máme tak větší jistotu, že tomu co dělají dobře rozumí.. Podívejme se tedy na jejich vlastní prezentaci na internetu a navštivme sekci reference. Všímáme si zejména počtu realizovaných projektů. Pokud se tam krčí 10 náhledů veškerých referencí, něco není v pořádku. Naopak, počet ukázek referencí, které neberou konce je známkou dobré vitality. Dejte si tu práci, nebojte se navštívit některé vybrané weby jejich klientů a podívat se, zda skutečně fungují a jak jsou graficky a obsahově zpracovány.

Třetí filtr:
Zjistěte ze stránek, zda firma poskytuje komplexní služby. Tím se rozumí registrace domény, zajištění webhostingu, emailové schránky, optimalizace pro vyhledávače - SEO, dostupnost následného servisu.

Čtvrtý filtr:
Vyzkoušejte, na jaké pozici ve vyhledávačích stránka firmy "vyjíždí". Zadejte klíčové slovo do vyhledávače např. "tvorba stránek", "webdesign", apod... tím zjistíte, zda firma o svých znalostech problematiky SEO tak trošku nemlží. (SEO - optimalizace pro vyhledávače). Říká se "kovářovic kobyla.." ale.. dostane nás ve výsledcích vyhledávání na přední pozice někdo, kdo to neumí udělat sám sobě??

A konečně poslední filtr:
Vybíráme z cenových nabídek.. z designových návrhů.
Co ještě:  Nejlevnější nabídka zrovna nemusí být výhrou. Můžete si nechat velmi levně vyrobit www prezentaci od studenta. Dobře, pořídili jsme levně.. ale je zde mnohokrát ověřená pravda, že za rok či dva, student nastoupí do zaměstnání a už na Vás nebude mít čas. Sháníte někoho jiného, úpravy Vás vyjdou tak draho, že se vyplatí vyrobit celé znova. (viz první filtr.)

Na co je ještě dobré si dát pozor? Totiž některé praktiky webmasterů jsou dech beroucí.
Registrace domény: Setkali jsme se s několika případy, kdy webmaster zaregistroval doménu II. řádu na svoji osobu a nikoliv na klientskou firmu.. samozřejmě za jejich peníze.
Webmaster úmyslně neposkytl klientské firmě přístupová jména a hesla ke správě webhostingu, domény, poštovního serveru, FTP. Na toto je potřeba si dát pozor, v případě ukončení spolupráce z jakéhokoliv důvodu nemáte snadnou možnost přenést spolupráci na jinou firmu..

Autor: Jiří Chabera

nahoru


+420 605 898 007

Jméno:

Heslo: