Optimalizace pro SEO

SEO optimalizace

27.06.2012 Autor: Jiří Chabera Zpět

Aktualizace stránek - naučte si robota

Tvorba www stránek Už jsme to snad slyšeli tisíckrát. Nemáme na to čas. Nevíme co na ty naše stránky pořád nového dávat. Není to zbytečné? Co nám to přinese?? ...
Poznáváte tato slova? Mysím, že řada lidí tato slova poznává ze slov vlastních. Už jsme to tady v jednom ze článků omílali, nicméně opakování je matkou moudrosti a vůbec, aktualizace obsahu vlastních stránek je důležitým faktorem pro ty, kteří nechtějí v internetových vyhledávačích "vyjíždět" až na miliónté pozici.
Aktualizace webových stránek patří mezi tzv. on-page faktory tzn. věcí, kterou můžeme sami přímo ovlivňovat na svých stránkách a dosahovat tak lepších výsledků ve vyhledávačích.

Proč tedy aktualizovat obsah stránek?
Totiž stránky navštěvují a procházejí tzv. vyhledávací roboti. Projdou celý obsah, zapamatují si ho a jdou dál. Po čase, dejme tomu po týdnu, se na Vaše stránky jeden z robotů vrátí, znovu projde obsah stránek a porovná s minulým obsahem. Pokud zjistí, že je obsah stejný jako minule, nevidí důvod Vaší stránku navštěvovat častěji a periodu návštěv prodlouží dejme tomu na 14 dní. Zároveň udělí vašemu webu horší hodnocení. Robot jen prostě vyhodnotil Váš web jako stránky s nízkou informační hodnotou. Má to svoji logiku, proč by měly vyhledávače předhazovat návštěvníkům stránky bez nových informací? Stránky typu ležák nikoho nezajímají ani není důvod se k nim vracet.

Robot při každé návštěvě neaktualizovaných stránek prodlužuje periodu, až se stane, že k Vám přijde jednou za "uherák", nebo k Vám přestane chodit úplně. Pak se stane, že až opravdu budete potřebovat rychle dostat např. nějaký nový produkt do vyhledávače, bude to trvat dlouho, budete čekat. Je to tím, že jste nenaučili vyhledávacího robota "chodit" na Vaše stránky. Nebojte ale, nic není ztraceno, vše se dá napravit, chce to ovšem trochu času, trpělivosti a píle.

Jak často aktualizovat stránky?
Čím častěji a více, tím lépe, nejlépe je však zvolit jistou pravidelnost a tu dodržovat. Nepomůže jednou měsíc vyměnit komplet obsah stránek a čekat, že se něco zásadního stane.
Aktualizací se rozumí změna textového či grafického obsahu stránek. Větší prioritu mají texty. Obrázky nejsou pro roboty tolik důležité a roboti ani jejich podobu jako lidé nevidí.

Vraťme se tedy k otázce: co vlastně na strákách aktualizovat?
Vycházejme z toho, že stránky jsou zaměřené na určitý obor. Kromě textů, které říkají co všechno naše firma umí a popisu např. produktů, či zboží, je vhodné zaměřit se na nové články týkající se třeba novinek právě z našeho oboru. Pište do sekce "novinky" články o dění v oblasti oboru a nemusí se týkat přímo Vašich produktů, či služeb. Mohou to být informace o nových materiálech, o dění na trhu, chystaných akcí, technické informace, otázky a odpovědi z oboru.. reagujte ve svých článcích na celoplošně zveřejňované informace z médií, témat jsou spousty, válejí se na ulici, jen je sebrat.

Řada firem (či majitelů stránek) se domnívá, že umístěním 50-ti obrázků (fotografií) přitáhne pozornost vyhledávačů. Je to omyl. Jak jsem již uvedl vyhledávací roboti obrázky nevidí. Obrázky je vhodné použít jako doplněk textových informací. Pokud už obrázky na web umisťujeme, nezapomeňme u každého z nich uvést alternativní popis (v html tzv. tag alt), ten totiž roboti vidí a přečtou.

Častou a hlavně pravidelnou aktualizací obsahu stránek přitáhneme pozornost vyhledávačů a tím pádem i návštěvníků. Je to tedy jedna z cest, jak podstatně zvýšit návštěvnost vlastních stránek. Předpokladem je mít stránky postavené na některém z redakčních publikačních systémů umožňujících vlastní správu obsahu uživatelem.

Autor: Jiří Chabera

nahoru


+420 605 898 007

Jméno:

Heslo: