Weblog o tvorbě stránek
Weblog nejen o tvorbě stránek a internetu
27.06.2012 Autor: Jiří Chabera Zpět
Nebojte se nakupovat na internetu
Stále se setkáváme s historkami o tom, jak někdo naletěl při nákupu přes internet podvodníkovi a místo přehrávače, či mobilního telefonu dorazila dlažební kostka, či brambory. V lepším případě zboží jen nedorazí. Těmto podvodným praktikám lze celkem snadno předejít, pokud dodržíte pár základních pravidel:
1. Podezřele nízká cena
Pokud je cena zboží až podezřele nízká u zboží, které je všude jinde 2x dražší, tak vězte že jde s největší pravděpodobností o nalákání zákazníka k podvodnému nákupu. Ceny je možné porovnat na ostatních konkurenčních eshopech.
2. Obchodní podmínky
Všichni je neradi čteme, ale důkladně prostudujte obchodní podmínky. Pokud na stránce prodejce nejsou uvedené vůbec, je něco hodně v nepořádku.
3. Kontakty a adresa
Poctivý obchodník nemá důvod skrývat svojí identitu, tudíž název a adresa prodávajícího, email, telefon, by v žádném případě neměly chybět. Pokud na stránce prodávajícího nejsou kontakty uvedeny, měli byste zvýšit ostražitost.
4. Položky skladem
Mnoho internetových obchodů se snaží vyvolat u zákazníka dojem, že mají veškeré zboží skladem. Pravdou je, že jen pouze malá část obchodů zboží na skladě skutečně má. V tomto případě nemusí jít o podvod, ale pokud potřebujete zboží dodat rychle, můžete být uvedenou a skutečnou dodací dobou pořádně znechuceni.
5. Vzhled obchodu
Profesionálně vyhlížející obchod s mnoha uživatelskými funkcemi je důvěryhodnější. Pokud je to možné, nakupujte v tuzemských eshopech. Stránky obchodů obsahující reklamní bannery lechtivého obsahu, či náznaky warezu (pirátských webů) okamžitě bez nákupu opouštějte.
5. Kamenný obchod
Důvěryhodnost eshopu stoupá se skutečností, že internetový obchod je bratříčkem kamenné prodejny stejné firmy.
Co říci na závěr.
Nakupujte raději u prověřených obchodů. Pokud přeci jen musíte nakoupit v neznámém obchodě, vyhledejte veřejně dostupné nezávislé reference, či diskuzní fóra k danému obchodu. Je také dobré napsat email, či ještě lépe zavolat na uvedené kontakty a prověřit tak samotného prodejce.
Autor: Jiří Chabera
nahoru