Weblog o tvorbě stránek

Weblog nejen o tvorbě stránek a internetu

27.06.2012 Autor: Jiří Chabera Zpět

Návštěvníku řekni mi co hledáš?

Tvorba www stránek Člověk je tvor zvídavý a na internetu to platí dvojnásob. Dnes je internet natolik rozsáhlý, že bez vyhledávacích mechanizmů už to ani není možné. Když už návštěvník na naše stránky z nějakého důvodu zabrousí, třeba proto, že zadal klíčové slovo do vyhledávače, našel nás na předním výpisu, paráda, klik a je u nás. Přišel k nám, protože hledal a našel. Co dál?..

Návštěvník se rozhlíží po našich stránkách, netrpělivě těká očima, hledá záchytný bod

..prodávaj tady ty gumový židle nebo ne... hele tady maj vyhledávání... gumová židle.. klik .. jo maj to tady a co gumová modrá?.. klik.. modrá není.. a co ceník?.. klik..

Takže o co jde? O to co návštěvníci na naší stránce vlastně hledali. Nástrojů na zjištění nejvyhledávanějších slov a slovních spojení pro webové vyhledávače je celá řada, nejznámější je statistika hledanosti dotazu na seznam.cz. Kdo nám ale řekne co hledají návštěvníci přímo na našich stránkách? Řeknou nám to právě přímo, sami, zcela dobrovolně a hlavně zadarmo návštěvníci našich stránek, jen tomu musíme trochu pomoci..

Tato marketingová oblast bývá majiteli www stránek často hrubě opomíjena, což je obrovská škoda, vždyť sami návštěvníci nám servírují drahocenná data přímo pod nos. Je pak na nás, jak s těmito záznamy naložíme.

Předpokladem k získání údajů o tom co zákazníci na našich stránkách hledali, je samosebou možnost vyhledávání na vlastních stránkách a nějaký programový zaznamenávací nástroj integrovaný přímo do www stránek. Některé pokročilé publikační, či redakční systémy, již mají tyto nástroje přímo v sobě a pokud nemají, neměl by být problém tento "modul" nechat dodělat Vaším webmasterem. Nástroj pak v ideálním případě zaznamenává do historie samotný hledaný výraz, datum, kolikrát se vyskytovaný výraz na stránkách vyskytuje a zda byl vůbec nalezen. Tato informace je pro nás klíčová, najednou zjistíme, že v historii je 50x uvedeno vyhledávané slovo "ceník" a 50x je u něho počet nalezení nula.
Co se stane? .. zákazník nenalezne a odchází..

Původně jsme ceník na stránky kvůli konkurenci nechtěli umístit.. ale přicházíme o zákazníky, protože odcházejí jinam.. tak tedy alespoň umístíme informaci o ceníku, že zašleme ceník na vyžádání a je to.

Jak jsme k tomu dospěli? - Sami návštěvníci nám řekli co chtějí.
Naši zákazníci, používající náš redakční systém (publikační systém CMS) mají již léta tento marketingový nástroj k dispozici. Je však pravdou, že jen málo z nich tento nástroj využívá, většinou jak často sami říkají z časových důvodů. Skutečně to však bývá jednou týdně otázka pár minut.

Na závěr: naslouchejme návštěvníkům našich stránek, říkají nám zadarmo co chtějí. Na základě těchto poznatků můžeme přizpůsobit obsah stránek tak, aby nám návštěvníci co nejméně odcházeli jinam a rádi se k nám vraceli.

Autor: Jiří Chabera

nahoru


+420 605 898 007

Jméno:

Heslo: