Optimalizace pro SEO

SEO optimalizace

27.06.2012 Autor: Jiří Chabera Zpět

Jak jsme (znovu)objevili SEO

SEO nebo také česky: optimalizace pro vyhledávače je fenoménem posledních pár let. Na optimalizaci záleží, zda bude Váš web úspěšný, či skončí v propadlišti výsledků ve vyhledávání.
Právě před pár lety i mě jako výrobce www prezentací nemohlo toto minout, pokud jsem chtěl být "in" a jít s dobou. Po roce studování SEO, mnoha pokusů a omylů, probíráním se mnoha (ne)odborných článků a publikací jsem konečně začal trochu chápat a dobral se i nějakých výsledků.
Další rok byl podle podobného scénáře, trošku jsem se s mým věděním posunul o kousek dál, protože ti, co už věděli víc nežli já, si toto skorotajemství dobře střežili a ani se jim dnes už nedivím.
Tak to šlo ještě nějakou dobu, kdy už mohu říct, že o tom něco vím, byla to ale cesta dlouhá, trnitá, plná pokusů, omylů a těžce získaných drahocenných zkušeností.

Armáda programátorů, webmasterů a SEO optimalizátorů se honí za informacemi, jak nejlépe obelstít vyhledávací roboty. Částečně to jde, je to ale čím dál těžší a míň účinnější.

Ačkoli se z optimalizace pro vyhledávače dělá neskutečná věda, přišel jsem na jednu zajímavou věc. Stačilo si k tomu vzít klidně deset let starý manuál (ne že bych neměl nový) o HTML kódování a vrátit se zpět na začátek. Ono totiž polovinou úspěchu je správně nakódovaný web. Světe div se ono to funguje. Stačí totiž dodržovat správnou strukturu dokumentu a je napůl vyhráno.

Že web nemusí být validní? OMYL !! Html značky mají svůj jedinečný smysl a význam, roboti totiž jinak nepřečtou zdrojový kód a je vymalováno. Pokud webmaster zpřehází tagy nadpisů úrovní a ještě pomíchá odstavce, co si asi tak robot má myslet?

Takže co s tím?
Při tvorbě webu myslete jednoduše, opakuji: jednoduše.
Vytvářejte přehledné stránky nejen vhledově, ale pamatujte také na čistý html zdroják.
Nevkládejte na stránky zbytečně žádný balast a když už, tak velmi účelově (Javascript, Flash, počítadla stránek, chodící panáček)
Javascript nahraďte kaskádovými styly, pokud je to možné.
Používejte Rewrite mód pro hezké url
Oddělte obsah od designu. (CSS)
Nepoužívejte inline styly, veškeré formátování patří do externích CSS.
Nezapomínejte na vyplněné Metatagy a jejich správnou délku.
Nezapomínejte na alty u obrázků a titulky u odkazů.
URL odkazy neshlukujte, ale rovnoměrně rozkládejte.
Dodržujte přísně webové standardy.


Samozřejmě jsou vyšší levely v oblasti SEO než je tento, uvádím úmyslně tento nutný základ, který by měl každý webmaster znát a řídit se jím. K čemu je krásný dům na chatrných základech?

Autor: Jiří Chabera

nahoru


+420 605 898 007

Jméno:

Heslo: